HTML

"Gerecsikumok"

kerecsensolyom.jpg12-kektura-oreg-ko.jpg76746725.jpg564113_389204631147698_971355231_n.jpgammoniticorosso1.jpg

Menü

Térkép

Eső előtt...

Friss topikok

Itt a piros, hol a piros - a Nagy Somlyónál nincs, az biztos!

2013.08.31. 14:33 gaianfood

Az történt, hogy augusztus 26-án maradt egy szabad napunk, és úgy döntöttünk, megnézzük a Tarján közelében lévő Nagy-Somlyó hegy - útikönyv szerint - páratlan kilátását. Végül a célpontot nem értük el, mert sikerült beleszaladnunk egy jelzésfelfestés-kelepcébe. Hogy hogyan?

Túraútvonal tekintetében két lehetőség tűnt adottnak:
- a kék túrán fel a Tarján-Tatabánya közötti országúttól,
- Tarjánból a Piros jelzésen, ami aztán a hegy csúcsához viszonylag közel beolvad a Kék jelzésbe, és együtt halad tovább azzal.
Mivel a kék túra a térkép alapján kevésbé izgalmas útvonalat mutatott (baromfi-, ill. nyúltelep), az erdősebb, és valamivel hosszabb 2. változatot választottuk. Azt sajnos nem tudtuk, hogy a térképünk 2010-es kiadása óta a piros túra felfestése elég rendesen megváltozott.
Íme a Cartographia által kiadott Gerecse, Vértes, Velencei-hegység turistatérkép és útikönyv erre a területre vonatkozó oldala (nagyításhoz klikk):

20130826 183 2.JPG

Piros nyíllal jelölve az eltérítés útvonala

Az első 2-3 km során nem is volt semmi probléma, az aszály sújtotta, kókadozó erdő látványát leszámítva. Aztán a Csurgó hegy keleti oldalát elhagyva hiába vártuk a térkép által jelölt balos kereszteződést, a piros festés továbbra is a déli irányt tartotta. Belevezetett bennünket a Baglyas feletti nagyírtásba, ahol az erdőművelés csodájaként pompázó nagyüzemi írtvány területen ízlelhettünk bele a tarvágások semmihez sem hasonlítható hangulatába. Mivel még soha életünkben nem jártunk a környéken, nyílván semmi kedvünk nem volt csak a térképre hagyatkozva belevetni magunkat a felfestés nélküli erdei utak hálózatába, mivel a végcél, a Somlyó sehonnan nem látszódott, ezáltal a tájékozódás nem lett volna lehetséges. Maradtunk így a piroson, bízva abban, hogy előbb-utóbb csak meglesz az a keleti irány, és odajutunk a Somlyóra.
Hát nem lett meg.
A piros túra a térképen mutatottal szöges ellentétben, egészen Tornyópusztáig vezetett, ahonnan már nem lett volna időnk a plusz távot a kék túrán végigmenni a célig, így inkább visszafordultunk Tarján felé.
Az, hogy miért változtatták meg a közelmúltban a Piros útvonalát, a mai napig rejtély számomra, de valószínűnek tartom, hogy nem a túrázók igényeit vették alapul. Elképzelhető, hogy az eredeti útvonal mentén újabb tarvágások vannak (bár az újonnan felfestett útvonal területén tapasztaltnál nehezen lehet jobban kivágni az erdőt), vagy esetleg valami vadászterületet jelölhettek ki a régi vonalon, nem tudom. Aki tudja, kérem írja meg ide kommentbe, hátha okosabbak leszünk.
Addig is két kép a hétfői túráról:

20130826 182 2.JPG

20130826 181 2.JPG

1 komment

Címkék: túrázás somlyó tarján tarvágás túraútvonalak piros túra déli gerecse

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kékavian 2018.04.26. 17:14:09

lekopott ujra kéne festeni...